Saturday 3 November 2018

Penantian yang sia-sia

Saya pernah sayang seseorang lebih daripada segala-galanya suatu ketika dulu. Saya ikut semua kehendaknya. Tapi makin lama saya dengan dia semakin jauh. Saya nampak die berubah perlahan-lahan. Saya mula mencari dimanakah kesilapan saya. Saya banyak berfikir seperti orang yang kurang akalnya. Makin lama perasaan semakin berkurangan. Kerana makin lama, dia semakin jauh. Saya seperti mengejar bayang-bayang yang tidak mungkin akan dapat digenggam, semakin saya cuba mendekati makin menjauh la dia. Setiap hari menangis mengenangkannya. Namun Penantian yang mengharapkannya ia berubah ternyata hanya sia-sia. Dia tidak pernah mencari saya. Saya tewas. Lebih baik saya tamatkan semuanya. Mungkin cara ini lebih baik untuk dia.

No comments:

Post a Comment